ПАРАДЫ КЛАСНЫМ КІРАЎНІКАМ

Дзіцячы калектыў трэба фарміраваць штодня, гэта карпатлівая і адказная праца. І тут аўтарытэт настаўніка надзвычай вялікі.

2.Заплануйце ў плане выхаваўчай работы з навучэнцамі як мага больш мерапрыемстваў, накіраваных на згуртаванне дзяцей. Хай гэта будуць стварэнне і ажыццяўленне нейкага сацыяльна значнага для дзяцей праекта, распрацоўка і выкананне калектыўнай творчай справы. Толькі ў сумеснай дзейнасці, цікавай дзецям, можна сфармаваць дружны калектыў.

3. Падчас сумесных мерапрыемстваў арганізуйце гульні. Абавязкова праводзіце класныя гадзіны аб дружбе, узаемадапамозе, калектывізме. Выкарыстоўвайце кожны зручны выпадак для таго, каб пагутарыць з дзецьмі пра важнасць гэтых якасцяў у паўсядзённым жыцці.

4. На ўроках практыкуюць групавыя віды дзейнасці, прычым часцей мяняйце склад мікрагруп, каб дзеці вучыліся цеснаму ўзаемадзеянню.

5. Падтрымлівайце камфортны і спрыяльны псіхалагічны клімат у класе, гасіце канфлікты, але не аўтарытарным метадам. Выслухайце кожнага дзіця, паспрабуйце зразумець і дапамагчы яму разабрацца ў яго ўласных пачуццях.

6. Пазбягайце праявы занадта прыкметнай і відавочнай любові ці нелюбові да асобных навучэнцаў. Дзеці гэта вельмі добра адчуваюць і абавязкова будуць думаць і казаць пра гэта. Паважайце у кожным дзіцяці, перш за ўсё, асобу.

7. Праца па згуртаванню калектыву не павінна насіць эпізадычны характар, яна павінна быць штодзённай і планамернай, толькі тады вы зможаце сфармаваць з хлопцаў, сабраных у адзін клас, дружны калектыў.

Асаблівую працу варта весці з “ адрынутымі “ дзецьмі:

1. Прыцягваць іх да сумеснай дзейнасці класа.

2. Знайсці для іх даручэнні, дзе яны раскрывалі б свае лепшыя здольнасці.

3.Часцей хваліць і заахвочваць іх у прысутнасці класа, але рабіць гэта за канкрэтна выкананае імі дзеянне або ўчынак.

Для таго, каб у калектыве была добрая псіхалагічная атмасфера, неабходна выкананне наступных умоў:

1. Кожны член калектыву павінен адчуваць сябе ў бяспецы;

2. У кожнага павінна быць сфарміравана станоўчае стаўленне да самога сябе, пачуццё ўласнай унікальнасці, каштоўнасці.

Для таго, каб клас, школа стаў такім месцам, дзе дзеці адчуваюць сябе як дома, класны кіраўнік можа выкарыстоўваць наступныя прыёмы:

1. Удзел дзяцей у арганізацыі агульнай прасторы, стварэнне “дызайну” класа.

2. Абмеркаваць з дзецьмі, як можна зрабіць класны пакой больш прывабным, зручным і ўтульным. Частку ідэй ўвасобіць, а некаторыя з ідэй абмеркаваць з дзецьмі, наколькі яны рэалістычныя.

Стварэнне правілаў класа.

Неабходнай умовай абароненасці і бяспекі з'яўляецца наяўнасць правілаў, па якіх функцыянуе група або клас. Гэтыя правілы павінны быць зразумелыя дзецям, прымацца імі. Акрамя таго, вядомымі павінны быць і наступствы, да якіх прыводзяць парушэнні правілаў.

Стварэнне “дзённіка класса”

Трэба даць магчымасць кожнаму вучню і настаўніку напісаць нешта пра сябе. Гэтыя запісы трэба змясціць у спецыяльны альбом пад фатаграфіяй кожнага дзіцяці. Туды ж змясціць фатаграфію ўсяго класа. Важна, каб настаўнік і дзеці прымалі роўны ўдзел у стварэнні такога дзённіка.

Сумесныя паходы, прагулкі і экскурсіі

Падобныя мерапрыемствы вельмі збліжаюць педагогаў і вучняў. Пры гэтым важна не забываць пра тых, хто па нейкай прычыне не змог пайсці ці паехаць разам з усімі. Можа быць, варта прывесці ім нейкі сувенір.

Правядзенне “Дзён класса”

Варта прыдумаць з дзецьмі спецыяльныя рытуалы для гэтага дня і занесці іх у “Правілы класса”. Гэта могуць быць і чаяванні, і вечары адпачынку з абмеркаваннем сумесных спраў, падвядзенне вынікаў па вучобе, мерапрыемствах, якія праходзілі ў класе ў школе і т. п.

Парады педагогам па рабоце з неблаганадзейнымі сем'ямі

 

  • “Цяжкія бацькі” патрабуюць асаблівага падыходу пры зносінах з імі. Мастацтву зносін з такімі бацькамі трэба вучыцца, выяўляючы максімум такту, цярпення, ведаў.
  • Не рызыкуйце пры правядзенні хатняга візіту ў сям'ю алкаголікаў, наркаманаў. Гэта можа быць небяспечна. Запрасіце з сабой прадстаўніка бацькоўскага камітэта, псіхолага, членаў камісіі па ахове дзяцінства.
  • Своечасова інфармуйце зацікаўленых адказных асоб аб фактах няшчасця дзіцяці ў сям'і, парушэннях бацькамі яго правоў.
  • Індывідуальныя формы работы, якія найбольш эфектыўныя пры зносінах з дадзеных кантынгентам бацькоў.
  • Недапушчальныя нядбайныя, паблажлівыя або занадта афіцыйныя зносіны пры сустрэчы, а таксама папрокі, застрашванні, ультыматумы. У адваротным выпадку створыцца псіхалагічны бар'ер, з-за чаго чалавек не зможа адэкватна ўспрымаць нават цалкам мэтазгодныя прапановы.
  • У сітуацыі, якая пагражае жыццю і здароўю дзіцяці, неабходна неадкладна прыняць меры па абароне  яго ад негатыўнага ўздзеяння бацькоў, аж да пазбаўлення бацькоўскіх правоў.